Productreview: Thule Covert DSLR Rolltop Backpack

Je kent het vast wel. Je wilt op reis graag je toch forse spiegelreflexcamera meenemen. Misschien met één of twee lenzen. En daarnaast nog wat je overdag verder nodigt bent. Bijvoorbeeld je laptop of wat extra kleding. Een specifieke fototas heeft minder ruimte voor andere dingen, terwijl een daypack zich vaak niet echt leent om je camera en benodigdheden in kwijt te kunnen. We zochten de oplossing.

Thule

Fietsendragers en dakkoffers. Daar kennen we Thule toch vooral van. Het merk heeft zich de laatste jaren sterk geprofileerd in het outdoor en tassen segment. Ook aan de fotograferende reiziger is gedacht. De Thule Covert DSLR Rolltop Backpack is een rugzak die te boek staat als de ideale tas voor onderweg. We namen de proef op de som tijdens een rondreis door het mooie Texas.

Vakjes en vakjes

Toegegeven, het is een forse tas die in een enkel geval misschien onhandig groot kan zijn. Zo neem je tijdens de spits in de monorail van Houston zeker een extra staanplaats in beslag. Ook zet je de tas niet even voor je voeten in de stadsbus. Maar eigenlijk biedt het formaat en de inhoud alleen maar voordelen. De rugzak kan gewoon als handbagage mee in het vliegtuig en past in de bagagevakken. En je kunt er zoveel in kwijt. Meer dan tien opbergvakjes, soms verstopt achter ritsen, bieden je de mogelijkheid om veel dingen handig en veilig op te bergen. Boven in de tas bevindt zich daarnaast nog een groot opbergvak. Achter de rits op de rug van de tas is voldoende ruimte voor een laptop.

Fotocamera

Last but not least één van de belangrijkste opbergvakken; die voor je camera. In de zijkant zit hiervoor een speciaal vak waar je een spiegelreflex en zeker drie lenzen in kwijt kunt. Je kunt de indeling van dit vak zelf bepalen met de blauwe scheidingspallen met klittenband. Als je het hengsel van de rugzak op je linkerschouder hangt kun je zo makkelijk en snel je camera pakken. En bovenal is je camera in het vak veilig opgeborgen.

Alles mee

Een dag in Austin is onvoorspelbaar. ’s Ochtends is het nog aardig fris als de schaduw de stad nog grotendeels domineert. Er staat een fietstocht door Austin op het programma. Voor het eind van de middag is neerslag voorspeld. Onder meer een jasje, paraplu, schone kleding, voedsel gaan mee. En natuurlijk een camera met lenzen. Het past makkelijk. Ook aan het eind van de dag draagt de rugzak, ondanks de inhoud met een gewicht van zeker tien kilo, nog steeds comfortabel.

Resumerend

Onze bevindingen van de Thule Covert DSLR Rolltop Backpack:

• De rugzak is misschien wat groot van stuk, echter is dat zeker geen nadeel