Review Thule Crossover Rolling Duffel

Een pak sneeuw en een temperatuur van rond de min 35. Drie weken later een graadje of 25 en een fikse hoosbui. Tussendoor nog uren in een donker ruim klem liggen tussen soortgenoten. Het leven van een rolkoffer gaat niet over rozen. Maar loopt het wel op rolletjes?

Bijna niet vol te krijgen

De Thule Crossover Rolling Duffel is mijn nieuwe reisgenoot. En reist mee de wereld rond. Eerst naar de barre omstandigheden van de Canadese Yukon. Rollen door de sneeuw. En daarna naar de andere kant van de wereld. Rollen door de modder in het vochtige Taiwan. Twee compleet verschillende omstandigheden. Wat meteen opvalt bij het gebruik van de rolkoffer is dat het best een lichtgewicht is. Iets minder dan vijf kilo. En dat met een inhoud van maar liefst 87 liter. Daar kun je echt behoorlijk wat in kwijt. Doordat de koffer is opgedeeld in twee compartimenten valt het niet direct op hoeveel erin past. Tot dat je begint met inpakken en er gewoon nog wat ruimte overblijft. Zowel met een rits aan de zijkant als in bodem van het bovenste compartiment is de onderzijde te benaderen. Erg handig een schoon en vuil goed of natte en droge kleding van elkaar te scheiden. Het onderste vak is ook de perfecte plek om bijvoorbeeld schoenen in te pakken.

Review Thule Crossover Rolling Duffel

Handige vakjes zoals altijd

Slimmigheidjes die we al vaker in koffers en tassen van Thule tegen kwamen ontbreken ook bij Thule Crossover Rolling Duffel niet. Bijvoorbeeld het Safe Zone compartiment aan de bovenzijde van de koffer. Daarin kun je veilig een zonnebril, een telefoon of andere fragiele spullen opbergen. En als je er geen gebruik van maakt haal je het schokbestendige opberg vak er gewoon uit.


Rollen en dragen

De naam verraadt de multifunctionele gebruiksmogelijkheden al een beetje. De tassen en koffers van de Crossover serie van Thule staan bekend om het veelzijdige karakter. Een duffel is een reistas die je zowel als handtas en als rugzak kunt gebruiken. De Crossover Rolling Duffel voegt daar met twee wieltjes nog eens een derde mogelijkheid aan toe. Ontzettend handig dus dat je de koffer ook als rugzak kunt dragen. In de diepe sneeuw van Dawson City bleek dit een uitkomst te zijn. Ook bij de vele trapjes is het makkelijk om de tas even op je rug te nemen. De metro van Taipei is een goed geoliede machine. Met de metro verken je de stad. Het goede trein netwerk maakt een huurauto overbodig om het land rond te reizen. Trappen, hoge stoepen en drempels maken het gebruik van een rolkoffer niet altijd even handig. Ook hier geldt op de rug daar waar het handig is en gaan.

Regenbuitje geen probleem

De waterafstotende stof doet zijn werk in het regenachtige Taipei. Een wandeling van de metro naar het hotel in een pittige bui deert de Crossover Rolling Duffel niet. Natuurlijk wordt de koffer wat nattig. De stof droogt snel. En het belangrijkste is dat de inhoud droog blijft. In de vrieskou van Yukon is het een ander verhaal. Daar is het devies om niets te lang buiten te laten staan. Het duurt immers slechts een paar minuten voordat je wenkbrauwen zijn bevroren. De binnenkant van autoruiten bevriezen tijdens het rijden. Niet uitgetest, maar langere tijd buiten lopen met de koffer moet wel effect op de inhoud hebben.

Samenvattend

De Thule Crossover Rolling Duffel is een fijne en bovenal multifunctionele koffer voor op reis. Soepeltjes rollen de grote wielen over de stoep. En daar waar de oppervlakte minder toegankelijk is kun je de koffer op je rug dragen. Handig is dat het hoofdvak is onderverdeeld in twee compartimenten. In combinatie met de inhoud en gewicht maakt dit ook een fijne koffer voor reizen langer dan een aantal weken.

De Thule Crossover Rolling Duffel

Jos
Laatste berichten van Jos (alles zien)

Vragen? Suggesties? Of jouw reishonger delen?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je mag alleen HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>