Prijsvraag: win een bagagelabel

Het gebeurt duizenden reizigers per dag. Eenmaal aangekomen op de bestemming, blijkt de bagage niet gearriveerd te zijn. Tijdens de dagen -en soms zelf weken- die volgen is het hopen dat de koffer gelocaliseerd kan worden, zodat deze door de luchtvaartmaatschappij weer aan de eigenaar teruggegeven kan worden. Dagen- tot zelfs wekenlang je koffer kwijt en hem soms zelfs helemaal niet meer terugzien. Hoe heeft het zover kunnen komen?

Prijsvraag: win een van de 10 TraceMe bagagelabels

Het gebeurt duizenden reizigers per dag. Eenmaal aangekomen op de bestemming, blijkt de bagage niet gearriveerd te zijn. Tijdens de dagen -en soms zelf weken- die volgen is het hopen dat de koffer gelocaliseerd kan worden, zodat deze door de luchtvaartmaatschappij weer aan de eigenaar teruggegeven kan worden. Dagen- tot zelfs wekenlang je koffer kwijt en hem soms zelfs helemaal niet meer terugzien. Hoe heeft het zover kunnen komen?

Scenario #1: Routelabel raakt beschadigd of van je koffer verwijderd
Wanneer je je koffer incheckt op de luchthaven, bevestigt de grondstewardess een papieren routelabel aan jouw koffer. Dit label kan scheuren wanneer de beveiliging je bagage controleert, wanneer je koffer bekneld komt te zitten in de bagagekelder of tijdens het handmatig inladen van de bagage in het vliegtuig. Ook kan er tijdens het afdrukken al iets fout zijn gegaan met het routelabel, waardoor het label onleesbaar is voor de medewerkers op het vliegveld. Zonder routelabel is het voor de luchtvaartmaatschappij bijna onmogelijk om de bagage terug te brengen bij de eigenaar, tenzij er een bagagelabel aan de koffer is bevestigd.

Scenario #2: De streepjescode op het routelabel is komen te vervallen
Wereldwijd gebruiken luchtvaartmaatschappijen en luchthavens één gemeenschappelijk routelabel systeem, waarmee de streepjescodes geprint worden op het routelabel. Iedere luchtvaartmaatschappij heeft de beschikking over een beperkt aantal streepjescodes. De totale capaciteit aan streepjescodes is verdeeld over de luchtvaartmaatschappijen. Wanneer een luchtvaartmaatschappij al haar streepjescodes heeft gebruikt, worden de eerst uitgegeven streepjescodes weer opnieuw gebruikt. Afhankelijk van de hoeveelheid koffers die een luchtvaartmaatschappij verwerkt is dit gemiddeld na zo’n 3 dagen.

Dit betekent dat de streepjescode die bij het inchecken naar jouw persoonsgegevens verwijst, na zo’n drie dagen naar de gegevens van een andere reiziger verwijst. Mocht jouw koffer om bepaalde redenen langer dan drie dagen onderweg zijn (bijvoorbeeld omdat hij ergens is blijven staan) dan gaat het routelabel van de luchtvaartmaatschappij dus niet meer kunnen helpen met het terugbrengen van de bagage bij de rechtmatige eigenaar.

Scenario #3: Je vergeet je bagage mee te nemen
Je bent in grote haast om de trein te halen bij aankomst, onderweg naar jouw grote liefde aan de andere zijde van het raam of gewoon even vergeten dat je twee koffers hebt ingecheckt bij vertrek. Wat de reden ook moge zijn, je loopt langs de bagageband en verlaat de luchthaven zonder (een van) jouw koffer(s). Je realiseert het je vaak pas weer wanneer je thuis bent en plots persoonlijke eigendommen mist.

Scenario #4: Koffer is in het verkeerde vliegtuig geladen
Onbedoeld plaatst een medewerker van de bagage afdeling jouw koffer op de verkeerde bagage wagen. De wagen rijdt vervolgens naar het verkeerde vliegtuig waar jouw koffer keurig wordt ingeladen. Voorzien van het juiste label kan de koffer gelukkig snel weer met jou herenigd worden, zeker wanneer je een goed bagagelabel aan jouw koffer hebt bevestigd.

Scenario #5: Verkeerde bestemmingscode
De altijd vriendelijke grondstewardess is even iets teveel gefocust op het voor jou vinden van een goede plaats aan boord en al glimlachend voert ze per ongeluk een verkeerde locatiecode voor jouw bagage in. Je koffer gaat rechtstreeks naar deze verkeerde bestemming en staat daar kansloos te wachten om door jou opgehaald te worden. Een slim bagagelabel zorgt ervoor dat je snel een bericht ontvang met daarin de locatie van jouw bagage, zodat deze snel weer bij jou afgeleverd kan worden.

Prijsvraag: win een bagagelabel

Win een van de bagagelabels en raak nooit meer je bagage kwijt!

Een groot deel van de kwijt geraakte bagage komt nooit meer bij de oorspronkelijke eigenaar terecht. Simpelweg doordat de eigenaar niet meer te achterhalen valt. Met het Trace Me bagagelabel bescherm je je bagage tegen verlies, levenslang zonder abonnement. Wil jij een van de tien Bagagelabels ter waarde van € 14,95 winnen? Doe dan snel mee aan onze prijsvraag!

De prijsvraag is op dit moment afgelopen. Kijk binnenkort nog een keer voor een nieuwe prijsvraag.

Martijn

Digital Storyteller, Off-The-Beaten-Path Traveller & Adventure-seeker never far from a camera, bacardi and coffee. Let's cheers and see the world!
  1. Tim de Jongh zegt:

    Ik heb via Reishonger een bagagelabel gewonnen. Wat een mooi en handig item als je je koffer ergens ter wereld bent kwijtgeraakt.

    Registratie ging gemakkelijk, je kan zelfs een foto van je koffer, tas of bagage uploaden zodat het nog beter vindbaar is als het kwijt is.

    Ik wist niet dat dit simpele idee bestond, totdat ik zelf een bagagelabel won. Mijn koffers raken dus niet meer kwijt!

  2. Ik heb via deze site een bagagelabel Trace Me gewonnen, waarvoor ik erg dankbaar ben.

    Ik ga zo snel mogelijk een foto van mijn koffer maken en de registratie uitvoeren.

    Nogmaald dank en voorspedig 2012!

Vragen? Suggesties? Of jouw reishonger delen?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je mag alleen HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>