Magic of Flying

Het is een hele opgave om met een verrassende en ludieke actie te komen. Een opvallende reclame maken, eentje die zich onderscheidt van de rest. British Airways en reclamebureau Ogilvy weten in Londen de blikken van het publiek letterlijk naar boven te richten met een briljante campagne die nu al een hit is op Twitter.

britishairways-lookup

Het is een hele opgave om met een verrassende en ludieke actie te komen. Een opvallende reclame maken, eentje die zich onderscheidt van de rest. British Airways en reclamebureau Ogilvy weten in Londen de blikken van het publiek letterlijk naar boven te richten met een briljante campagne die nu al een hit is op Twitter.

In het kader van de campagne Magic of Flying wil British Airways reizigers herinneren aan het wonder dat vliegen heet. De luchtvaartmaatschappij wijst voorbijgangers op de magie van een reis, zoals die door de ogen van een kind wordt gezien. Daarvoor worden interactieve billboards gebruikt, waarop een kind staat dat elke keer als een toestel van de luchtvaartmaatschappij overvliegt naar het vliegtuig wijst en de herkomst en het vluchtnummer noemt.

“Have you seen our new posters with children pointing every time one of our planes flies overhead?” vraagt British Airways. “To make it work took quite a bit of digital wizardry”

#lookup campagne
Kijk omhoog! Reclamebureau Ogilvy creëerde enkele digitale billboards waarop een jongetje interacteert met de echte wereld: opstijgende vliegtuigen van British Airways. De tekst toont het vluchtnummer en de oorsprong of bestemming, samen met een aangepast bericht, zoals het laagste tarief voor die route of de huidige weersomstandigheden. Onderstaande versie is te vinden op Piccadilly Circus in Londen.

Martijn

Vragen? Suggesties? Of jouw reishonger delen?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je mag alleen HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>