Nieuw-Zeeland in trek

Dat beelden van Nieuw-Zeeland Nederlanders kunnen inspireren om een reis te boeken naar het land van de Kiwi’s was al bekend door het succes van de Lord of the Rings films. Maar ook door het nieuwe tv-programma van Herman den Blijker, Hermans Kookeiland, wordt de reislustige Nederlander opnieuw geboeid door Nieuw-Zeeland.

Bay of Islands in Nieuw ZeelandTourism New Zealand trots op toegenomen belangstelling door het ‘Herman effect’

Dat beelden van Nieuw-Zeeland Nederlanders kunnen inspireren om een reis te boeken naar het land van de Kiwi’s was al bekend door het succes van de Lord of the Rings films. Maar ook door het nieuwe tv-programma van Herman den Blijker, Hermans Kookeiland, wordt de reislustige Nederlander opnieuw geboeid door Nieuw-Zeeland.

Na 3 afleveringen is het aantal bezoekers van www.newzealand.com/nl verzevenvoudigd. Tourism New Zealand ziet dat de Nederlanders onderscheidend zijn in hun reisgedrag in vergelijking met andere nationaliteiten, waaronder de Fransen en de Duitsers. De Nederlandse bezoekers blijken de actievelingen onder de bezoekers van Nieuw-Zeeland en voelen zich daar snel thuis.

Hermans Kookeiland
Herman den Blijker, chef-kok en de presentator van Hermans Kookeiland, erkent de liefde voor Nieuw-Zeeland en legt uit waarom hij denkt dat de Nederlanders graag naar Nieuw-Zeeland gaan: “De meeste Nederlanders sluiten Nieuw-Zeeland direct in het hart. Ik ook. Ik heb daarom tijdens de opnames mijn familie uitgenodigd om over te komen, zodat zij de natuur, de gastvrijheid en de enorme ontspannen sfeer die Nieuw Zeelanders uitstralen konden ervaren. Zowel ik en mijn familie hebben enorm van het land genoten”.

Nieuw-Zeeland populair bij Nederlanders, o.a. door Hermans kookeiland

Toeristenprofiel Nieuw-Zeeland
Nederlanders die naar Nieuw-Zeeland gaan, zijn vaak jonger dan 30 of ouder dan 50 jaar en zeer actieve reizigers. Gregg Anderson, Regionaal Manager Nederland en Europa van Tourism New Zealand: “De Nederlandse toeristen zijn bijzonder ondernemend. In vergelijking met andere nationaliteiten besteden ze meer van hun vakantiebudget aan activiteiten, zoals het beklimmen van één van de 9 grote wandelroutes van Nieuw-Zeeland: de ‘Nine Great Walks’. Een nieuwe en populaire activiteit onder de actieve reiziger is Haka World: hier kunnen mensen leren om de oude ceremoniële dans van de Maori uit te voeren”.
Tourism New Zealand is er trots op dat de Nederlanders zich thuis voelen in Nieuw-Zeeland.

Nieuw-Zeeland

Hoogste bestedingen door Nederlanders
Veel Nederlanders zeggen een bepaalde vorm van kneuterigheid te herkennen. Nederlanders blijven ook relatief lang en besteden meer tijd in Nieuw Zeeland dan onze buurlanden. Gemiddeld blijven Nederlanders 27 dagen, waarin zij zo’n € 1.896,- per persoon besteden. Reizigers uit andere landen, zoals Duitsland, België en Frankrijk besteden gemiddeld € 1.443,- per persoon en verblijven ongeveer 22 dagen in Nieuw-Zeeland. Dat dit verschil in uitgaven niet alleen bepaald wordt door de duur van de reis, blijkt uit de dagbesteding.

Vorig jaar besteedde de Nederlandse bezoeker gemiddeld € 70, – per nacht. Dit is hoger dan alle andere nationaliteiten die een bezoek aan Nieuw-Zeeland brachten: zij besteedden gemiddeld € 66, – per nacht. Vergelijkbaar met het effect van de Lord of the Rings films in 2002/2003, verwacht Tourism New Zealand dat Hermans Kookeiland nog meer Nederlanders zal inspireren om naar Nieuw-Zeeland te komen.

Exclusieve beelden en video’s van Hermans Kookeiland kunnen hier bekeken worden.

Informatie, reizen en vakanties naar Nieuw-Zeeland:
– diverse groepsrondreizen in Nieuw-Zeeland
– informatie over Nieuw-Zeeland vindt u op www.nieuwzeelandonline.nl.

Martijn
  1. OHRA Reisverzekering zegt:

    Nieuw Zeeland is een prachtig land. De foto’s in het artikel zijn adembenemend. Mooi dat de bestedingen zo hoog zijn onder Nederlanders

Vragen? Suggesties? Of jouw reishonger delen?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je mag alleen HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>