De 5 Beste Functies van Booking.com

De app die iedereen (met een smartphone) kan downloaden is voor mij echt een onmisbaar goed als ik op reis ben. Ik boek altijd mijn eerste nacht voor dat ik vertrekt maar kijk daarna ter plaatse verder. Zo weet ik zeker dat ik een bed heb na een lange reis, maar weet ik ook zeker dat ik kan verplaatsten als het hotel me niet bevalt. Mocht dit laatste het geval zijn dan moet ik weer opnieuw de zoektocht naar een geschikte accommodatie starten. Gelukkig heb ik altijd mijn telefoon in mijn zak en is WiFi niet meer zo schaars als het vroeger wel eens geweest is.

Booking.com (de app) is dan ook mijn meest gebruikte app op reis. Even loeren naar hotels, een kijkje nemen in de duurste kamers, twijfelen of ik niet voor de gein een 4-sterren tent zou boeken, en dan vervolgens gewoon de normaalste kiezen. Creditcardgegevens staan standaard ingevuld en de betaling is vaak contant op locatie. Binnen een aantal seconden een e-mail met de bevestiging en diezelfde nacht heb ik nog een mooie slaapplek.

Voordat ik dit artikel begin wil ik graag even melden dat Booking.com op geen enkele manier betaald heeft voor deze post. Dit is enkel geschreven als informatief stuk om het reizen aangenamer te maken.

Booking.com is bij iedereen bekend als een website waar je een hotel kunt vinden en kunt boeken. Het zit al in de naam. Wist jij trouwens dat het een Nederlands bedrijf is? Dat je er hotels mee kunt boeken is dus wel bekend, en voor de hand liggend. Maar dat er nog een tal van andere geweldige functies op je liggen te wachten weten veel mensen niet. Ik heb mijn persoonlijke top 5 even op een rijtje gezet.

5. Genius

Ben jij een grootverbruiker van hotelkamers en slaap je daardoor vaker in een bed dat niét van jou is? Dan ben je ongetwijfeld bekend met het Genius-programma. Als Genius-lid van Booking.com krijg je leuke voordeeltjes bij het boeken van een hotelkamer of tijdens je verblijf. Zoals 10% extra korting op kamers, kamers die speciaal zichtbaar zijn gemaakt voor Genius-leden, speciale behandelingen bij hotels (waaronder vroeg in/uit-checken), maar ook een eigen klantenservice-lijn. Het zijn de kleine dingetjes die het hem doen! Je bent al Genius-lid na het boeken van 5 overnachtingen.

Schermafbeelding 2016-06-04 om 19.10.46

4. Destination finder

Heb jij geen idee waar je nu nog heen moet gaan? Ben je een beetje inspiratieloos geworden door de overvloed aan aanbiedingen en reisreclames? Neem dan even een kijkje bij deze mooi functie van Booking.com. De Destination Finder! Hier kun je invullen wat je passie is en de Destination Finder doet de rest. Op basis van aanbevelingen van reizigers die jou al voor zijn geweest komen er passende bestemmingen naar voren.

Bijvoorbeeld: ben je gek op het platteland? Dan krijg je o.a. Buxton, Windermere, en Great Malvern in het Verenigd Koninkrijk als suggestie. Een geweldige functie voor de mensen die off-the-beaten-track willen en op zoek zijn naar het onbekende avontuur! Het enige (tijdelijke) minpunt is dat deze database langzaam aangevuld wordt en nu dus nog niet voor elke passie een passende locatie weet. Zoals schaken bijvoorbeeld.

Schermafbeelding 2016-06-10 om 14.10.53

3. De klantenservice

Ik was altijd in de veronderstelling dat Booking.com slechts het boeken van de accommodaties voor zijn rekening nam maar niets is minder waar. Mocht je een probleem ondervinden met jouw hotel dan kun je contact opnemen met de klantenservice en ze schieten je te hulp. Zo kan het wel eens voorkomen dat de foto’s op website iets totaal anders laten zien dan de werkelijkheid, of dat de eigenaar niet aanwezig is om je binnen te laten. Zelf heb ik deze functie gelukkig nog nooit nodig gehad, maar dat wil niet zeggen dat het niet erg welkom is als je na een lange reis tegen een probleem aan loopt.

2. De vertaalservice

Nu hoor ik je denken; ‘vertaal service’? Ja zeker, Booking.com is dus de grootste vertaler ter wereld. Een nieuwe functie die dit jaar gelanceerd is pakt het taalbarrière probleem grondig aan. Als individu merk je er weinig van en dat is dan ook precies de bedoeling. Als boeker kun je contact opnemen met de accommodatie via een speciale chat. Het berichtje dat je met de accommodatie wilt delen kun je lekker makkelijk in het Nederlands typen (ik ga er gemakshalve maar vanuit dat een ieder die dit leest ook Nederlands spreekt). De ontvanger die aan de ander kant van de lijn zit te wachten op jouw komst ontvangt het bericht in zijn of haar eigen taal. Zijn of haar reactie aan jouw adres wordt ook weer van de ene naar de andere taal omgevormd waardoor het voor jou eenvoudig te lezen is. Dit wordt door Booking.com achter de schermen allemaal keurig vertaald en voorkomt moeilijkheden tijdens het boeken. Handig toch!

1. De Reisgidsen

Echt de meest indrukwekkende en handige functie van Booking.com vind ik toch wel de reisgids die je ontvangt bij een hotelboeking. In deze digitale gids, die je voor het gemak ook kunt downloaden, staan alle ins- en outs van je bestemming. Aan werkelijk alles is gedacht in deze virtuele boekwerken. Wat dacht je van het stekkertype dat in Hong Kong gebruikt wordt? Of de gewoontes omtrent het geven van fooien, de exacte locatie van die leuke Yoghurt-bar waar jij zo graag heen wilt, of het telefoonnummer van die sterrenzaak van precies 0,8 kilometer van jouw verblijf.

Je kunt een stad per stadsdeel verkennen of juist gesorteerd op activiteiten. Ook offline laat de gids precies zien hoever jouw bestemming verwijderd ligt van jouw huidige locatie of jouw accommodatie. Vergezeld met foto’s kun je al weken van te voren weg kwijlen bij de mooie dingen die jou in het vooruitzicht staan. Je speelt reisgidsen vrij bij elke boeking en je mag ze na afloop nog houden ook!

Het boeken van hotels is voor sommigen een hobby en voor anderen een noodzakelijk kwaad. Hoe je het ook aanpakt of bekijkt, een service als Booking.com maakt het boeken van een hotel voor beide kampen makkelijker, sneller, en over het algemeen prettiger. Ikzelf kan en wil niet meer zonder en voor mij blijft het boeken van hotels een leuke voorbereiding op mijn reis.

Mocht jij binnenkort een leuk hotelletje zoeken? Maak gebruik van onze kortingslink voor Booking.com en krijg €25,- cashback op jouw eerste hotelboeking. Klik HIER voor de link.

 

 

Our website uses 3rd party cookies to help provide personalized ads and analyze our traffic. This information may be shared with our advertisers, where it may be combined with other information you’ve given to our website.

Sander
Volg me!

Sander

Ik ben een afgestudeerd International Business Student met een passie voor reizen. Ik probeer het reisbloggen op een creatieve en andere manier aan te pakken. Op mijn blog yardtravel schrijf ik over mijn kijk op reizen en reizigers. Op dit moment heb ik een voorliefde voor Azië en staat Indonesië by far op nummer 1 favoriete bestemming.
Sander
Volg me!
  1. L. Engel zegt:

    Leuk stuk over Booking, helaas is het de hotelier die de Genius gasten de korting van 10% geeft en niet Booking. Booking int daar bovenop nog de fee die betaald moet worden door de hoteliers en dat is niet mis. Zij strijken met de eer en laten de hoteliers de lasten betalen.
    En als je per ongeluk een overboeking hebt mogen de hoteliers zelf een ander adres voor de gasten zoeken.
    Alles om de gast tevreden te stellen, maar over wiens rug…..

    • Ja, dat is zaken doen.
      Booking heeft de verantwoocelijkheid om mij een zo’n aantrekkelijk mogelijk aanbod te doen. De hoteleigenaar beslist zelf of hij brood ziet in de eisen van Booking. Niks mis mee.

Vragen? Suggesties? Of jouw reishonger delen?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je mag alleen HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>