The Ultimate Sleep

Ibis presenteert vandaag een excentrieke test om het comfort van haar Sweet Bed by ibis™ te demonstreren. Avonturier en regisseur Aaron Chervenak stelt het bed op de proef op de top van Devil’s Mountain, in een ongerepte uithoek van de Amazone-jungle. Via een interactieve website kan iedereen ter wereld toekijken hoe Aaron samen met een team avonturiers het Sweet Bed by ibis™ naar de top van de onherbergzame berg brengt, om vervolgens te slapen op een plek waar dat voorheen onmogelijk leek.

The Ultimate Sleep

Ibis presenteert vandaag een excentrieke test om het comfort van haar Sweet Bed by ibis™ te demonstreren. Avonturier en regisseur Aaron Chervenak stelt het bed op de proef op de top van Devil’s Mountain, in een ongerepte uithoek van de Amazone-jungle. Via een interactieve website kan iedereen ter wereld toekijken hoe Aaron samen met een team avonturiers het Sweet Bed by ibis™ naar de top van de onherbergzame berg brengt, om vervolgens te slapen op een plek waar dat voorheen onmogelijk leek.

Avontuur in de Braziliaanse Amazone
De hoofdrol in de expeditie is weggelegd voor Aaron Chervenak die samen met zijn vriend Gareth Jones de kern vormt van het team. Samen zijn zij verantwoordelijk voor het volbrengen van de expeditie, die de toepasselijke naam ‘The Ultimate Sleep’ draagt. Hun uitdaging? Aantonen dat je met het Sweet Bed by ibis™ comfortabel kan slapen, zelfs op de meest inheemse en ongerepte locaties. De rest van het team bestaat uit dokter Joe Wiesenburger, producent Hayley Edmonds, en Vice-journalist Sylla Saint-Guily.

Avontuur in de Braziliaanse Amazone

Het avontuur vindt plaats in de geïsoleerde en ruige omgeving van de Braziliaanse Amazone. Het expeditieteam baant zich een weg over de flanken van de Roraima tafelberg (Devil’s Mountain), één van de meest onbegaanbare plekken op aarde. De hike naar de top van Devil’s Mountain is extra zwaar omdat de teamleden het Sweet Bed by ibisTM moeten dragen, zodat Aaron het op de eindbestemming aan een ultieme test kan onderwerpen.

Interactieve expeditie
Columbia leverde het materiaal voor de expeditie. Dit bedrijf is een wereldwijde referentie op het vlak van outdoor kleding en accessoires, en tevens partner van de expeditie. De avonturen van het team werden gefilmd door teams van Vice Productions. De reportage kan men bekijken op ibis-expedition.com, een interactieve website die werd ontwikkeld door BETC Digital. De film toont de vele onverwachte obstakels die door het team werden overwonnen, vanaf de start in Manaus tot aan het eindpunt bovenop Devil’s Mountain, Voor de kijkers van het avontuur staat eenzelfde aantal verrassingen te wachten.

Avontuur in de Amazone

Een unieke digitale ervaring
Via de interactieve HTML 5 site www.ibis-expedition.com kunnen internetgebruikers van over de hele wereld het avontuur bekijken én beleven. Het is namelijk mogelijk het avontuur vanuit het perspectief van meerdere personages te bekijken. Ook kan de kijker op objecten of personen in de documentaire klikken waardoor bijbehorende informatie in beeld verschijnt. Van begin tot einde worden functies en content aangeboden om de expeditie zo intens mogelijk te beleven. Denk hierbij aan:

– verborgen extra’s, waaronder interviews met expeditieleden, bonusscènes, of tweets en Instagram-foto’s die gepost zijn door de leden van het team;

– de mogelijkheid scènes vanuit een ander cameraperspectief te bekijken;

– beelden gemaakt door vliegende camera’s;

– een bestuurbaar 360° panoramabeeld vanaf de top van Devil’s Mountain.

Ibis hotels

Kijk nu online mee!
Real-time informatie over de expeditie, het volgen van de expeditie op een kaart, controle van de reportage door de gebruikers van de site – alles is ontworpen om het avontuur te personaliseren. De wereldwijde campagne ‘The Ultimate Sleep’ is te bekijken op PC, Mac, en tablet, en is beschikbaar in 12 talen waaronder Nederlands.

“Wij willen met The Ultimate Sleep een concreet voorbeeld geven van deze belofte. En bovenal excentriek en innovatief blijven, zoals men inmiddels van ibis verwacht. De creativiteit en de uitvoering waren cruciale overwegingen in het al dan niet uitvoeren van dit programma”, verklaart Lara Faguais, Advertising Strategy and Media, leider van Accors economy operations.

Op www.ibis-expedition.com wordt duidelijk of het Sweet Bed by ibis TM haar belofte waarmaakt, en of Aaron Chervenak comfortabel zal slapen op de top van Devil’s Mountain.

Over ibis
Ibis is onderdeel van Accor, wereldwijd de grootste hotelexploitant met meer dan 3.500 hotels in 90 landen. Na haar oprichting in 1974 is ibis uitgegroeid tot de grootste aanbieder van economy-hotels in Europa en nummer 4 van de wereld, met 1000 hotels en meer dan 124.002 kamers in 59 landen.

Martijn

Vragen? Suggesties? Of jouw reishonger delen?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je mag alleen HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>