De 7 werelden van Schiphol’s Lounge 2

Niks is leuker dan aan het begin van je nieuwe grote avontuur te staan. De nieuwsgierigheid naar hoe de (eerste) bestemming eruit zal zien, een tas of koffer nog vol met schone was en een nog volledig open mind wat betreft de route die je gaat volgen! Natuurlijk is er ook altijd een lichte spanning, al is het maar of alles goed verloopt, of je je overstap wel gaat halen en of je toch écht wel alles hebt ingepakt wat je nodig denkt te hebben en wat wellicht niet op de bestemming te koop is. Op zulke momenten is het zeker prettig om een voorspoedige start van je trip te hebben. Deze trip begint al op Schiphol natuurlijk en sinds juli dit jaar, in de volledig hernieuwde Lounge 2 van ’s lands grootste vliegveld!

Modern Dutch wordt opgesierd door échte bomen.

De Modern Dutch World wordt opgesierd door échte bomen

Achtergrond

In Lounge 2 kom je terecht als je voor een intercontinentale vlucht de douane bent gepasseerd. Door middel van de Holland Boulevard –die momenteel nog vernieuwd wordt- is deze lounge verbonden aan Lounge 3, die enkele jaren geleden een opknapbeurt heeft gekregen. De aanpak van deze lounge past bij Schiphol’s strategische pijlers om ‘excellent visit value’ te leveren. Jaarlijks ontvangt Schiphol in Lounge 2 ruim 15 miljoen passagiers, waarvan minstens de helft overstappers betreft. Veel passagiers dus die enkele uren tijd te verdoen hebben op het vliegveld en door middel van de vernieuwde Lounge 2 tracht Schiphol hen een zo fijn mogelijke tijd te bieden.

Grote klimknuffels sieren het einde van Lounge 2 richting de Holland Boulevard op

Grote klimknuffels maken het wachten in Lounge 2 leuk voor iedereen!

De zeven themawerelden

Bij de herinrichting is men uitgegaan van drie kernwaarden, namelijk relax, touch en surprise. Aan de hand hiervan heeft men de lounge ingericht in zeven verschillende werelden. Deze werelden zijn: ‘Luxury’, ‘Fashion & Lifestyle’, ‘See Buy Fly’, ‘Family’, ‘Travel & Culture’, ‘Modern Dutch’ en ‘Care & Wellness’.

Als je door de security heen bent, overzie je direct Lounge 2 en de verschillende werelden. De vloer, vormgegeven in warme tinten, en het plafond zorgen voor consistentie in het design. In de basis van het ontwerp is rekening gehouden met duurzaamheid van materialen en vormgeving. De verschillende themawerelden van de lounge passen goed bij deze basis, maar hebben ook duidelijk allemaal hun eigen stijl. Tevens heeft iedere wereld een eigen eyecatcher gekregen. In de Family wereld is dat bijvoorbeeld het KLM-toestel dat is omgebouwd tot speeltoestel, inclusief een Dr. Seuss-achtige binnenkant, glijbanen en natuurlijk een cockpit voor de kleine piloten-in-spe!

Het speelparadijs voor kinderen!

Het speelparadijs voor kinderen in de Family wereld!

De zeven werelden lopen naadloos in elkaar over en toch kom je elke keer wel duidelijk in een andere sfeer terecht. De inrichting is net anders, de verlichting is aangepast, de uitstraling van de winkels is wisselend en ook de thema’s van de winkels zijn ingedeeld naar wereld. Souvenirs tref je bijvoorbeeld in de Modern Dutch wereld, terwijl je voor exclusieve merken naar de wereld Luxury zou gaan.

Bij de wereld Fashion & Lifestyle tref je één van de hoogtepunten, namelijk het Johnnie Walker House. Hier heeft men exclusieve whisky’s (waaronder eentje die alleen op Schiphol te koop is), maar er is ook een goed verstopte tastingroom te vinden op de 1e verdieping. Eenmaal binnen zou je haast vergeten dat je je op een vliegveld bevindt. Als extra service heeft men in de bar ook privé kluizen op basis van uitnodiging, waarin je je persoonlijke fles whisky kunt laten opbergen, zodat je elke keer da je op Schiphol bent een glas van je eigen collectie kunt nuttigen!

Waan je in een andere wereld vanuit de Johnny Walker Bar

Waan je in een andere wereld vanuit de Tasting Room van het Johnnie Walker House

Dit soort bijzondere en exclusieve locaties zijn er meer in Lounge 2 te vinden. Zo heb je in de wereld Travel & Culture een ‘Starbucks Evening’ zitten. Hier kan je natuurlijk je favoriete koffie bestellen, maar heeft men ook heuse maaltijden en vullende snacks in het assortiment. Wereldwijd zijn er maar zes van dergelijke vestigingen, de overige zitten allemaal in de VS. Een bijzondere plek dus, te midden van de heerlijk rustige omgeving die deze wereld biedt. De wereld Travel & Culture loopt naadloos over in de nog meer relaxte wereld Care & Wellness, waar je ervoor kunt zorgen dat je heerlijk ontspannen aan je reis gaat beginnen. Op deze wijze tikt elke wereld tenminste één van de kernwaarden aan. Verrassende elementen, gecombineerd met het verbinden van passagiers of het ontspannen kunnen wachten.

Wellness & Care is te herkennen aan deze wand met echte blaadjes.

De wereld ‘Care & Wellness’ is te herkennen aan deze wand met echte blaadjes

Twisten en kwinkslagen

Schiphol zou Schiphol niet zijn als ze –buiten bijzonder eten en drinken– ook niet net even wat extra’s willen bieden aan de reiziger. Dat is ze zeker gelukt in deze zeven-werelden-lounge. Er zitten namelijk in elke wereld wel kleine verrassingen, leuke eigenaardigheden of mooie overgangen. Zo corresponderen alle pinnetjes op de wereldbol in de wereld Travel & Culture met de afkortingen van bestemmingen op het plafond. Ook kan je bij de Modern Dutch wereld de ‘Dutch Design’ stoelen bestellen terwijl je daarin wacht op je vlucht. Eyecatcher in de lounge is de grote klok waarin continue een mannetje zichtbaar is die de tijd bij houdt. Fantastisch vermaak voor de kleintjes en leuk detail is dat ze voor het filmen hiervan een eeneiige tweeling hebben gebruikt, omdat er namelijk 12 uur aaneengesloten film is opgenomen voor deze klok! Ook kan je zomaar je eigen koffer voorbij zien zoeven over de bagageband onder de lounge, want er is een ruime doorkijk gemaakt naar de bagageafhandeling. Daarnaast zal het je opvallen dat veel stoelen niet in de saaie rijtjes zijn gepositioneerd, maar veelal juist organisch naast en tegenover elkaar zijn geplaatst voor een veel vriendelijkere uitstraling.

Echt Schipholdesign in Luxury!

Een doorkijkje naar de bagageband in Lounge 2.

Een doorkijkje naar de bagageband in Lounge 2

See Buy Fly: Oud en vertrouwd

Mocht je stiekem toch ook nog een beetje verlangen naar de oude, vertrouwde See Buy Fly-omgeving, wees gerust! Ook deze wereld is nog gewoon aanwezig en namens See Buy Fly mag Reishonger je zelfs een kortingsvoucher van €5 aanbieden. Download de voucher en neem hem mee op je eerstvolgende reis om van de korting gebruik te kunnen maken!

Vanuit Luxury kan je doorkijken naar Travel & Culture

Goede start op Schiphol

Uiteindelijk is het doel van de nieuwe Lounge 2 om iedere reiziger een zo prettig mogelijke reiservaring te laten hebben. Schiphol weet hier absoluut een fijne beleving van te maken! Voor iedereen is er wel een goede plek te vinden. De rust bij de Travel & Culture wereld, de ontspannen Care & Wellness wereld vol geuren en kleuren, de heerlijk relaxte stoelen achter de wereld Modern Dutch (met uitzicht op de gates), het kleine speelparadijs in de Family wereld en een uitgebreide shopbeleving bij de werelden ‘Fashion & Lifestyle’, ‘Luxury’ en ‘See Buy Fly’. Ondanks deze verschillende werelden hebben ze het een overzichtelijke ruimte weten te laten, waarin je gemakkelijk je up-to-date vluchtinformatie of gate kunt vinden. Op deze wijze draagt Schiphol al bij aan een heerlijk ontspannen start van je reis, om zo je gehele reiservaring nog net een beetje extra glans te geven!

Lounge 2 biedt voldoende mogelijkheden om echt te relaxen, in welke houding dan ook!

Lounge 2 biedt voldoende mogelijkheden om echt te relaxen, in welke houding dan ook!

Brigitte
Laatste berichten van Brigitte (alles zien)

Vragen? Suggesties? Of jouw reishonger delen?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je mag alleen HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>