Reisaanbod op Google Maps

Wereldradar.nl is een nieuwe vakantiezoekmachine, bedacht en gebouwd door drie jonge internetondernemers. In plaats van eerst het land en verblijfsduur te kiezen, vullen bezoekers op Wereldradar alleen hun vakantiebudget in. De beschikbare vakanties die binnen dat budget vallen worden direct op een kaart getoond. De vakanties komen van ruim 20 reisaanbieders, waaronder grote partijen zoals Neckermann, Jiba en D-reizen. In totaal wordt er gezocht tussen bijna 50.000 reizen in 90 landen.

Reisaanbod op Google Maps

Wereldradar.nl is een nieuwe vakantiezoekmachine, bedacht en gebouwd door drie jonge internetondernemers. In plaats van eerst het land en verblijfsduur te kiezen, vullen bezoekers op Wereldradar alleen hun vakantiebudget in. De beschikbare vakanties die binnen dat budget vallen worden direct op een kaart getoond. De vakanties komen van ruim 20 reisaanbieders, waaronder grote partijen zoals Neckermann, Jiba en D-reizen. In totaal wordt er gezocht tussen bijna 50.000 reizen in 90 landen.

De oprichters van Wereldradar.nl denken dat ze met hun nieuwe zoekmachine een nieuwe toekomst ingeslagen zijn voor de reisbranche. Nu 75% van de vakanties online wordt geboekt in plaats van bij het traditionele reisbureau, is het tijd geworden voor de volgende stap. Allereerst wil je niet tientallen sites afstruinen om te zien waar je heen kunt met je budget. Bovendien is het zonde om een reis te boeken en niet te weten waar je voor dat geld ook heen had gekund bij een andere reisaanbieder.

“Het is de bedoeling dat Wereldradar je inspireert, maar het moet je vooral de buitenkansjes laten vinden”, zegt medeoprichter Sander Vessies, die zich tijdens het boeken van een eigen vakantie eraan stoorde dat de meeste reiswebsites alleen maar vanuit de aanbodkant denken. Op de sites van de reisaanbieders moet je altijd eerst alle criteria invullen, en bovendien al weten waar je heen wilt. Wereldradar doet dat precies andersom. Veel mensen zijn flexibeler in de vertrekdatum dan dat reisaanbieders denken, en houden bovendien van variatie in de vakantiebestemming. Daarom is het vreemd dat je juist die twee waardes vooraf moet opgeven.

Reisaanbod op Google Maps van Wereldradar.nl

Met het budget ligt dat anders. In elk segment hebben mensen wel een bepaald bedrag in gedachten en spenderen ze uren online zoekwerk om die ene topvakantie te vinden die nog net binnen het budget valt. Met Wereldradar hebben ze dat overzicht in een paar seconden!

De eerste resultaten van de site zijn veelbelovend. Toen Wereldradar alleen nog binnen de vriendenkring bekend was, werden de eerste vakanties al geboekt. Aangezien Nederlanders steeds vaker en korter op vakantie gaan zal de behoefte aan een volledig beeld en inspiratie alleen maar toenemen. De ondernemers zijn van plan om Wereldradar flink door te ontwikkelen. De focus ligt voorlopig op de kwaliteit van de resultaten en filtermogelijkheden. In de toekomst zullen ook specifieke doelgroepen worden bediend dankzij thema-zoekmachines. Denk bijvoorbeeld aan cruises, eenouder vakanties en jongerenreizen.

Martijn

Vragen? Suggesties? Of jouw reishonger delen?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je mag alleen HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>