Gave nieuwe reisapp!

De sociale reisdienst Stay.com lanceert zijn nieuwe iOS en Android app met 1000 reisgidsen van Local Experts voor 150 bestemmingen over de hele wereld. Gebruikers kunnen nu kiezen uit lijsten met favoriete plekken van koks, barista’s, kunstenaars, designers, DJ’s en meer, en hun eigen reisgids creëren met verbeterde offline mogelijkheden.

Amsterdam city app

Stay.com’s Local Expert gidsen zijn samengesteld door professionals uit verschillende industrieën die hun stad door en door kennen. Het bedrijf werkt nu samen met koks, fashion designers, koffie-experts, fotografen, muzikanten, kunstenaars en vele anderen, en biedt hierdoor de inspirerende reisinformatie. Er zijn op dit moment 1000 gidsen beschikbaar met tips over de beste restaurants, koffiebars, musea en meer.

Populaire gidsen en niches
Reizigers die een trip naar Amsterdam gaan maken kunnen onder andere kiezen uit een eetgids gemaakt door een chefkok. Een andere populaire gids is die van twee jonge fashion designers en de lijst met de beste lunch- en dinerplekken door twee populaire bloggers.

Populaire gidsen buiten Nederland vinden reizigers bijvoorbeeld in Oslo, met wereldkampioen barista Tim Wendelboe in Oslo. Door zijn gids te gebruiken vinden reizigers professionele koffiebars en cafe’s met de beste espresso.

De Rome pizzagids helpt reizigers met het vinden van de beste pizzeria’s, zodat ze niet terechtkomen bij de toeristische restaurants, en pionier van de zogenaamde Nordic Cuisine Adam Aamann deelt zijn favoriete restaurants in Kopenhagen. Gebruikers kunnen de hele gids gebruiken of de afzonderlijke plekken toevoegen aan hun eigen, persoonlijke reisgids.

Nieuwe Stay.com app
Joachim Paasche, oprichter en CEO van Stay.com, is trots op de nieuwe app:

“We hebben geluisterd naar onze gebruikers en hebben de app verbeterd met de features die zij nodig hebben om hun reis nog beter te maken.”

De nieuwste editie van de Stay.com app was onlangs uitgelicht in Google Play en bevat nieuwe functionaliteiten, zoals slimme zoekfilters gebaseerd op categorieen en locatie, en de mogelijkheid gidsen te op te slaan en te bewaren voor later. De verbeterde zoekfunctie maakt het nu mogelijk elke plek te vinden – zowel online als offline – en gebruikers kunnen zelfs hun huidige locatie toevoegen dankzij de integratie met Google Places en OpenStreetMap.

De nieuwe stay.com app

Andere bestaande features zijn nog steeds onderdeel van de app, zoals de mogelijkheid een gids te maken samen met medereizigers, tips vragen aan vrienden en het personaliseren van gidsen met notities, foto’s en reviews. Alles is te zien op de vectorkaart die gratis beschikbaar is voor offline gebruik. Reizigers die nog geen vastomlijnde plannen hebben, kunnen gebruik maken van de nieuwe Discover tab, waar zij de beste gidsen over de hele wereld vinden.

Reisinspiratie voor deze lente en zomer
Populaire bestemmingen voor deze lente en zomer zijn Londen, New York en Barcelona. Paasche:

“Naast deze klassieke stedentripbestemmingen zien we dat Bangkok steeds populairder wordt voor korte trips en ook steden in Oost-Europa staan hoog op de lijst. Wij zijn heel blij dat reizigers nu de perfecte combinatie kunnen samenstellen van de must-see plekken, hidden gems en hun persoonlijke favorieten. Het is geweldig dat gebruikers zo goed reageren op onze Local Expert gidsen en ik kijk uit naar hun reacties op de nieuwe app.”

Go mobile, go offline!
Download de nieuwe app voor Apple of Android.

Vragen? Suggesties? Of jouw reishonger delen?

Je mag alleen HTML tags en attributen gebruiken: