Powervrouw Loes Daniels van Hotelgift

Van corporate carrièretijger naar het faciliteren van herinneringen: dit is het verhaal van Loes Daniels, oprichtster van de internationale scale-up Hotelgift waarmee je via een giftcard een wereldwijde hotelovernachting cadeau geeft. Wij spraken met deze powervrouw. Over het ondernemen, haar visie op de hotelbranche en het uitkomen van haar Hotelgift droom.

10 vragen aan Loes Daniels, oprichtster van het succesvolle Hotelgift

Loes Daniels van Hotelgift

Wie is Loes?
Mijn naam is Loes Daniels, ik ben 28 jaar oud en geboren en opgegroeid in Weert. Momenteel woon ik in Amsterdam. Na een master Finance & Investments aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, werkte ik drie jaar als strategy consultant bij Deloitte en was ik twee jaar manager Operational Transaction Services bij Ernst & Young.

Had je al affiniteit met de travel-/ reisbranche?
Tijdens mijn studie in Rotterdam heb ik een half jaar stage gelopen bij een reisbureau in Sydney. Hier kwam ik voor het eerst in aanraking met de reisbranche. Daarnaast hou ik zelf erg van reizen. Tijdens mijn studie heb ik door Australië, Nieuw Zeeland en Fiji gereisd. Drie jaren geleden heb ik een jaar in Singapore gewoond en heb vanuit daar veel van Zuidoost Azië gezien. Daarnaast probeer ik ook vanuit Nederland meerdere keren per jaar op reis te gaan, zowel weekendjes weg binnen Europa als grotere reizen buiten Europa.

Hoe kwam je op het idee van Hotelgift?
Ik liep er zelf tegenaan dat er nog geen hotel cadeaukaart was die de ontvanger complete vrijheid geeft m.b.t. het uitkiezen van een hotel in een land en stad naar keuze.

“Mijn droom? Mensen helpen bij het trakteren van hun dierbaren op de mooiste herinneringen.”

hotelcadeaukaart

En hoe ben je het idee gaan omzetten in een concreet plan?
Voordat ik het lef had om het daadwerkelijk te starten heb ik veel met mensen in mijn omgeving gesproken. Over mijn idee en de stappen die daarvoor nodig zouden zijn. Na veel positieve reacties ben ik het gaan uitwerken naar een business case en een stappenplan. Dat gaf me voldoende houvast en vertrouwen om ervoor te gaan! Er waren voor mij twee grote uitdagingen; zo snel mogelijk een zo groot mogelijk hotelaanbod aanbieden. Het heeft me bijna een jaar gekost om te zorgen dat we echt wereldwijd hotels konden aanbieden. Inmiddels werken we met hotels in meer dan 170 landen. Daarnaast had ik precies in mijn hoofd hoe de website en het product eruit moest gaan zien en met welke functionaliteiten. Maar ik kan zelf helaas niet programmeren dus die expertise moest ik van buitenaf halen.

Welke doelgroep probeer je aan te spreken met Hotelgift?
Onze doelgroep is eigenlijk heel breed, er is altijd wel iemand die het verdient om er even tussen uit te gaan. Hotelgift wordt vaak gegeven om mensen in je omgeving te bedanken, aan iemand die op reis gaat, maar bijv. ook veel als kerstcadeau of voor een huwelijk. Daarnaast zien we dat veel mensen in deze tijd ‘alles’ al hebben, een ervaring cadeau geven is veel waardevoller dan bijv. een nieuwe tas. Momenteel zijn we live in vijf talen en hebben we klanten wereldwijd, van Nederland, tot Amerika, Engeland, Japan en Australië.

En op welke manieren?
We spreken onze doelgroep aan middels social media en online campagnes. Daarnaast luisteren we zoveel mogelijk naar onze klanten. Tot een maand geleden kon je alleen een giftcard via e-mail ontvangen, maar er bleek veel vraag naar een fysieke giftcard welke per post opgestuurd wordt. Deze hebben we per 1 november dit jaar toegevoegd.

“Voornamelijk in het Verenigd Koninkrijk, Australië, Amerika, Ierland, Nederland, Duitsland en Frankrijk doen we goede zaken.”

Loes Daniels van Hotelgift

Waarmee onderscheidt Hotelgift zich t.o.v. andere hotel ‘waardebonnen’?
In tegenstelling tot andere waardebonnen voor hotels heeft Hotelgift een wereldwijd hotelaanbod. In bijna elk land ter wereld kan de ontvanger een hotel naar keuze uitkiezen. Daarnaast zijn er geen verplichtingen zoals bijv. verplicht diner in het hotel. Inmiddels zijn onze giftcards in te wisselen bij 110.000 hotels in 170 landen.

Welke toekomstige ontwikkelingen verwacht je in het algemeen in de hotelbranche?
Ik verwacht dat de markt blijft groeien en mensen nog meer op reis gaan. Daarnaast zal ook de hotelbranche meer en meer naar online gaan, boekingen die bijv. alleen nog maar via internet gemaakt kunnen worden en online reviews die steeds belangrijker gaan worden in de hotelkeuzes.

Waar hoop je met Hotelgift over vijf jaar te staan?
We zijn afgelopen jaar 9x gegroeid en ik hoop deze stijgende lijn vast te houden. Daarnaast dient onze naamsbekendheid te groeien zodat mensen meer ervaringen cadeau gaan doen in plaats van materiële spullen. Ook zijn we bezig met nieuwe concepten zoals bijvoorbeeld Flightgiftcard, een giftcard voor vluchten.

hotelgift cadeaukaart

Zijn je ouders 25 jaar getrouwd, heeft je favoriete collega een nieuwe uitdaging gevonden of ken je iemand die het verdient om er even tussenuit te gaan? Hotelgift is hét cadeau voor de echte hotelliefhebber bij iedere gelegenheid. Via een persoonlijke voucher trakteer jij jouw dierbare op een fijne hotelovernachting die je wereldwijd kunt verzilveren in een van de 110.000 hotels, verspreid over 170 landen. Want het is toch veel leuker om elkaar aankomende feestmaand een mooie herinnering cadeau te doen, dan een paar sokken?!

Martijn

Vragen? Suggesties? Of jouw reishonger delen?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je mag alleen HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>